Általános Szerződési Feltételek

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a Xcopy Kft. digimarket.hu webáruházában (a továbbiakban: Webáruház) forgalomba hozott termékek megrendelőinek (Továbbiakban: Vásárló, természetes személy vásárló esetében: Fogyasztó) Xcopy Kft.-vel szemben érvényesíthető jogait, Xcopy Kft. kötelezettségeit és felelősségét. Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a távollevők között kötött szerződések esetén jogszabályban előírt tájékoztatást és a teljesítés szabályait, a szerződés megkötésére, az elállási és felmondási jogra vonatkozó szabályokat.

 A Xcopy Kft. az Általános Szerződési Feltételek weboldalán való megjelenítésével internetes hozzáférés útján a Vásárlók/Fogyasztók számára elérhetővé teszi, hogy a szerződés megkötése előtt a jogszabályban előírt, szükséges tájékoztatást megkapják.

 Vásárló/Fogyasztó a honlapon keresztül történő megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételeket. Xcopy Kft. fenntartja a jogot magának arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeket bármikor, a Vásárlónak/Fogyasztónak küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa.

 A szerződés létrejötte

Vásárló/Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a digimaket.hu webáruházban végrehajtott megrendelést követően a Xcopy Kft.  munkatársa általi visszaigazolás következményeként a megrendelt termékre közötte és a Xcopy Kft.  között távollevők között kötött adás-vételi szerződés jön létre. A Vásárló/Fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Webáruházban történt vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után.

 Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) főbb pontjai:

1. Bevezetés

2. A Xcopy Kft. digimarket.hu webáruházban található termékek megrendelésére vonatkozó információk, megrendelés menete

3. A megrendelés feldolgozására és a megrendelt termékek kiszállítására vonatkozó információk

4. Szállítási módok, kiszállítás feltételei

5. Fizetési módok

6. Jótállás és feltételei

7. Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási és felmondási jogról, mintatájékoztató

8. Tájékoztatás a kellék és termékszavatosságról, mintatájékoztató

9. Tájékoztatás a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről

10. Hulladékkezelés

 

1. Bevezetés

 A www.digimarket.hu internetes címen elérhető Webáruházat az Xcopy Kft. (továbbiakban: Vállalkozás) üzemelteti és tartja fenn.

 Vállalkozás adatai:

Vállalkozás neve: XCOPY Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Vállalkozás székhelye, üzleti tevékenység helyének címe: 1103 Budapest, Gyömrői út 86.

Cégjegyzékszám: 01-09-269315 

Adószám: 10900750-2-42

Alapítva: 1994. január 1.

Fő tevékenység:

o Egyéb irodagép, -berendezés nagykereskedelme

Elérhetőségek:

o Központi telefon: +36 1 262-7865

o Központi e-mail cím: info@digimarket.hu

o Levelezési cím: 1103 Budapest, Gyömrői út 86.

 

A Webáruház azzal a céllal jött létre, hogy a Vállalkozás által forgalmazott irodatechnikai és számítástechnikai termékek a vásárlók által az Interneten is elérhetőek, megvásárolhatóak legyenek. A Webáruházon keresztül értékesített termékek kézbesítési címe csak Magyarország határain belül található cím lehet.

A jelen ÁSZF hatálya csak a Webáruház nyújtotta szolgáltatásokra és értékesített termékekre, illetve a Webáruházban elérhetővé tett információkra terjed ki. A személyesen nyújtott szolgáltatásokra és értékesített termékekre nem.

A Webáruház használata során létrejövő szerződések nyelve magyar, azokra a magyar jogszabályok vonatkoznak.

A Webáruház használata során létrejövő szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, melyre a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.

A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A Vállalkozás a megrendelés megérkezését elektronikus úton visszaigazolja. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított legkésőbb 3 munkanapon belül nem érkezik meg, a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A Fogyasztónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Vállalkozó részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a rendelési felületen. (pl. a termék törlése a kosárból a „Törlés” gombra kattintva.)

Az áru megvásárlásával létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A Vállalkozás a szerződést iktatja, a létrejöttét követő 5 évig őrzi, a szerződés utóbb hozzáférhető. A szerződés nyelve magyar.

 

2. A digimarket.hu webáruházban található termékek megrendelésére vonatkozó információk, megrendelés menete

 A www.digimarket.hu weboldalon megtalálható termékeknek a Webáruházon keresztül történő megvásárlása előzetes regisztráció alapján, vagy regisztráció nélkül lehetséges.

Megrendelés menete:

A kívánt termék(ek) kiválasztása és a kosárba helyezése után a bevásárlókosár oldalon összegezve ellenőrizhetőek a megrendelt termék(ek), majd a Tovább a pénztárhoz gombra kattintva a Pénztár oldalon van mód kiválasztani a szállítási/átvételi módot, ill. a fizetési módot. A rendelés véglegesítéséhez el kell fogadni az általános szerződési feltételeket, amit a jelölő nézet kipipálásával kell megtenni majd a Rendelés elküldése gombra kattintva véglegesíteni a megrendelést. A megrendelés leadásakor, a Webáruház egy automatikus e-mail üzenetet generál, ez azonban még nem minősül visszaigazolásnak, kizárólag a megrendelés sikeres rögzítését és Xcopy Kft. felé történt továbbítását nyugtázza. A megrendelés megérkezését a Vállalkozás e-mailben visszaigazolja.

 

3. A megrendelés feldolgozására és a megrendelt termékek kiszállítására vonatkozó információk

A megrendelés feldolgozása és kézbesítése hétköznapokon, munkaidőben (hétfőtől csütörtökig 8:00 órától 16:00 óráig, pénteken 8:00 órától 14:30 óráig) történik. Hétvégén és ünnepnapokon mind a megrendelések feldolgozása, mind azok kézbesítése szünetel.

A megrendelés feldolgozása után a Vállalkozás munkatársa telefonon, e-mailben tájékoztatást ad a Vásárlónak/Fogyasztónak a megrendelt termék(ek) státuszáról, várható szállítási idejéről.

Néhány speciális termék rendelése, amely nincs raktáron (Pl.: notebookok, nyomtatók, tabletek, stb...) ez egyedi megrendelésnek minősül, ebben az esetben a Vállalkozás 50% előleg befizetését kérheti a Vásárlótól/Fogyasztótól.

 

4. Kiszállítás feltételei, szállítási módok

 A Webáruházban megtalálható termékek szállítási határideje a készletmennyiségtől függ. A raktáron nem lévő, vagy rendelésre szállított termékek várható érkezéséről minden esetben a Vállalkozás munkatársa tud tájékoztatást adni. 

Raktáron lévő termék kiszállítása akár másnapra, de legkésőbb 5 munkanapon belül megtörténik.

A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vásárlóra/Fogyasztóra akkor száll át, amikor a Vásárló/Fogyasztó a megrendelt terméket átvette. A Vállalkozás szerződés teljesítésekor, azaz a termék Vásárló/Fogyasztó általi átvételekor adja át a Vásárló/Fogyasztó részére a részletes számlát, továbbá jótállás alá eső új termék esetén a Jótállási jegyet.

Szállítási módok:

A Webáruházban a Vásárló/Fogyasztó választja ki a termék átvételi és kiszállítási módját. A termék kiszállításának költsége a megrendeléskor feltüntetésre kerül.

A Webáruházban megrendelt termékek - a pénztárban történő adatbevitel során választható – szállítási módjai:

Utánvéttel: futárszolgálattal +250 Ft utánvét költségért.

Személyes átvétel a Vállalkozás budapesti telephelyén:

Digimarket.hu  XCOPY Kft., 1103 Budapest, Gyömrői út 86.

H-Cs: 9:00-16:30, P: 9:00-14:30, hétvégén és ünnepnapokon zárva. 

Előreutalásos kiszállítás futárszolgálattal (fizetés utalással vagy bankkártyával).

 A Webáruházon keresztül értékesített termékek kézbesítési címe csak Magyarország határain belül található cím lehet.

A megrendelt termékek kiszállítását Budapestre a Vállalkozás saját futárja, egyéb – Magyarország határain belüli – helyre a Royal Futár - Royal Sprint Kft. végzi. A csomag átvételekor a Vásárló/Fogyasztó köteles mindenkor ellenőrizni a csomag és a benne található termék sértetlenségét.

A csomagok kiadása a címzett, vagy a címzett által meghatalmazott személy aláírása ellenében történik.

Személyes átvétel választása esetén a 5 munkanapon belül át nem vett rendeléseket a Vállalkozás előzetes értesítést követően törli.

 A kiszállítás díjszabása:

Súly Összeg
0 - 4,9 kg 1 800 Ft
5 - 14,9 kg 2 100 Ft
15 - 24,9 kg 3 100 Ft
25 - 39,9 kg 5 000 Ft
40 kg felett egyedi
Extra szolgáltatás Díj
Utánvét 250 Ft

Bővebb információ a kiszállításról a weboldalon az „Átvételi lehetőségek” menüpont alatt található a www.digimarket.hu/atveteli_lehetosegek oldalon érhető el.

 

5. Fizetési módok

A Webáruházban a termékek bruttó vételárai vannak feltüntetve (az általános forgalmi adót tartalmazó). A Vállalkozás fenntartja magának a jogot arra, hogy bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítsa a Webáruházban feltüntetett termékeket és árakat. Készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és a megadott szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől is.

A Webáruházban történő megrendelés során az alábbi fizetési módok lehetségesek:

Készpénzben személyesen a Vállalkozás budapesti telephelyén (1103 Budapest, Gyömrői út 86.)

Bankkártyával fizetve 

Előreutalással fizetve

Utánvéttel fizetve

 Készpénzes fizetés:

 A Vállalkozás budapesti telephelyén történő személyes átvétel esetén a Vásárló/Fogyasztó a vételárat a termék átvételével egyidejűleg fizeti meg. Csak készpénzes befizetés lehetséges, bankkártyás fizetés személyesen nem lehetséges. 

 Bankkártyás fizetés

 Amennyiben a Vásárló/Fogyasztó a bankkártyás fizetési módot választja, az eredeti számlát a Vásárló/fogyasztó az eszköz kézhezvételekor kapja meg.

 Előreutalásos fizetés:

 Amennyiben a Vásárló/Fogyasztó az előre történő átutalás fizetési módot választja, a Vállalkozás levelet küld a díjbekérővel, amely alapján a banki átutalás megtörténhet. A termék a vételárnak a Vállalkozás bankszámlájára történő beérkezését követően vehető át. Azon megrendelés, amelyre az előlegbekérő alapján 7 munkanapon belül nem érkezik meg az utalás összege a Vállalkozás bankszámlaszámára, előzetes értesítést követően törlésre kerül. Előreutalásos fizetésnél az eredeti számlát a Vásárló/fogyasztó az eszköz kézhezvételekor kapja meg.

Utánvétes fizetés: 

Amennyiben a Vásárló/Fogyasztó házhozszállítást kér és készpénzzel egyenlíti ki a vételárat, a Vásárló/Fogyasztó az esetlegesen felmerülő kiszállítási költséget a termék átvételekor, a futárnak fizeti meg.

Amennyiben a kiszállított termék vételárát a Vásárló/Fogyasztó a futárnak nem tudja megfizetni, vagy az áru a Vállalkozásnak fel nem róható okból nem adható át, a Vásárló/Fogyasztó köteles a Vállalkozásnak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megfizetni. 

6. Jótállás és feltételei

A Vállalkozás jótáll azért, hogy a Webáruházban megrendelt termékek anyag és gyártási hibáktól mentesek. A jótállás alapján a Vásárlót/Fogyasztót megillető jogokat és egyéb feltételeket a 8. pont szerinti mintatájékoztató, továbbá a termékre vonatkozó jótállási jegy tartalmazza.

A Webáruházban forgalmazott termékekre az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. szerinti jótállás vonatkozik. A jótállási idő legalább egy év, az ennél hosszabb gyártói jótállás a termék adatlapján megtalálható. A jótálláson alapuló javításához szükséges a jótállási jegy bemutatása.  

A kötelező jótállás megléte nem érinti a Fogyasztó törvényből eredő jogait.

A megrendelt termékekkel kapcsolatos kifogásokat a Vásárló/Fogyasztó a Vállalkozás ügyfélszolgálatán, a Vállalkozás üzleteiben vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál jelentheti be.

A Vállalkozás ügyfélszolgálatának elérhetőségei:

Székhely: XCOPY Kft. 1103 Budapest, Gyömrői út 86.

Központi telefon +36 1 262-7865

H-Cs 9:00-16:30  P: 9:00-14:30, hétvégén és ünnepnapokon zárva.

E-mail cím:  info@digimarket.hu

 

7. Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási és felmondási jogról

 A Polgári törvénykönyv 8:1§ 3. pontja szerinti természetes személy Fogyasztót a Webáruházon keresztül kötött szerződése kapcsán elállási és felmondási jog illeti meg.

Termék értékesítésre irányuló szerződés esetén a Fogyasztót 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Szolgáltatásra irányuló szerződés esetén, ha a Fogyasztó nyilatkozatának megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a Fogyasztót 14 napon belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

 A Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

A Fogyasztó elállási vagy felmondási jogát bármilyen nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az elállási nyilatkozatot 14 napon belül elküldi a Vállalkozásnak.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási, felmondási jogát határidőben, a jogszabályokkal összhangban gyakorolta.

A Vállalkozás kötelezettségei a Fogyasztó elállása vagy felmondása esetén:

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, a Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Vállalkozás mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie. 

A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Szolgáltatásra irányuló szerződés esetén amennyiben a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően mondja fel a szerződést, az elszámolás során a Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a Fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 A Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

 A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát

- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra, felmondásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;

- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási, felmondási jogát.

Elállási/Felmondási jog

Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Fogyasztó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő  

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: „a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le”;

b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”;

c) több termék szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó vagy az Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.”;

d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: „amelyen Fogyasztó vagy az Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.”; 

e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó vagy az Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.”

 

Ha Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Címzett: Xcopy Kft., 1103 Budapest, Gyömrői út 86., Központi telefon +36 1 262-7865

H-Cs 9:00-16:30  P: 9:00-14:30, hétvégén és ünnepnapokon: zárva

E-mail cím: reklamacio@digimarket.hu

 

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

 

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog, ha lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta, valamint olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak), ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során banki átutalásos fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést vagy a csere készüléket mindaddig visszatarthatjuk, amíg Vállalkozó vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte és az átvételre került.

Fogyasztó köteles Vállalkozó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Fogyasztó viseli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében: Ha Fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Fogyasztó köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen Vállalkozó visszatéríti a Fogyasztó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Xcopy Kft., 1103 Budapest, Gyömrői út 86., Központi telefon +36 1 262-7865

E-mail cím: reklamacio@digimarket.hu

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:[1]

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:[2]

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

 

8. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?

Fogyasztó a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?

Fogyasztó - választása szerint -, az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó kellékszavatossági igényét?

Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Fogyasztó a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 3. Jótállás

Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX.22.) Korm. r. alapján Vállalkozás jótállásra köteles.

Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Fogyasztó - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Mikor mentesül a Vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

9. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről

A Fogyasztó az őt ért jogsérelem, fogyasztói jogvita orvoslása érdekében békéltető testülethez fordulhat. A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és címe: Pest Megyei Békéltető Testület, 1119. Budapest, Etele út 59-61.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről (Ptk.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)  Korm. rendelet, az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, továbbá az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII tv. rendelkezései az irányadók.

 

10. Hulladékkezelés

Az elektromos, elektronikus berendezések az emberi egészségre és a környezetre veszélyes anyagokat tartalmaznak! A hulladékká vált berendezéseket elkülönítetten kell gyűjteni, és nem helyezhetők a kommunális hulladékkal azonos gyűjtőedénybe. A használt és hulladékká vált elektromos berendezések a forgalmazás helyén, vagy a használt berendezéssel jellegében és funkciójában azonos elektromos berendezéseket forgalmazóknál térítésmentesen leadhatók.

A hulladékká vált elektromos és elektronikus berendezések a lakosság számára elérhető hulladékgyűjtő udvarokon is térítésmentesen leadhatók.

www.hulladekudvar.hu

 

  

Budapest, 2019. március 13.